Časté nutkání si odskočit vykonat malou potřebu je pochopitelně nepříjemná a obtěžující záležitost. Zásadním způsobem ovlivňuje a narušuje běžný chod života. Nemůžete si užít chvíle odpočinku, věnovat se naplno svým koníčkům, o nekvalitním a nedostatečném spánku ani nemluvě. Není divu, že tento zdánlivě nesouvisející problém bývá často spouštěcím mechanismem psychických potíží.

Na začátek je třeba říct, že existuje jen rámcová norma pro to, kolikrát za den bychom měli navštívit toaletu. To je velmi individuální a záleží to na fyzickém stavu, tělesné aktivitě, životním stylu, pitném režimu a dalších faktorech. Obecně se ale má za to, že pokud najednou potřebujete na záchod víckrát než osmkrát za den, značí to obvykle zdravotní potíže.

Jak už to ovšem bývá, příčin může být hned několik. Mezi ty nejčastější patří určitě zánět močových cest, případně jeho chronická varianta. Ta vzhledem k uspořádání orgánů postihuje mnohem častěji ženy a obvykle jsou způsobeny infikováním močových cest. Nezřídka jsou pak doprovázeny gynekologickými obtížemi, nebo zánětem ledvin. V každém případě není radno první příznaky (neobvyklá změna barvy moči, pocit pálení při močení, neudržení moči…) podceňovat a ignorovat.

Časté nutkání navštívit toaletu může však být i nervového původu – nejčastěji se stává to, že příslušné nervy neplní správnou funkci a pacientky mají „planou“ potřebu si močením ulevit. Obecně je tato porucha známá také jako syndrom hyperaktivního močového měchýře.

A koneckonců, za vším můžou stát i hormony, které doprovází začínající těhotenství a v některých případech i nadměrné kouření. Škodlivé látky jsou totiž vylučovány právě močí, což způsobuje velké zatížení močových cest.

Jak vidno, spouštěčů může být mnoho a jsou individuální – stejně jako následná léčba inkontinence. O těchto potížích by měl vždy vědět váš lékař, který stanoví přesnou diagnózu a odpovídající léčbu.